Retur
Potrivit dispozițiilor art. 9 din Ordonanța de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, ”(1) Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14.
(2) Perioada de retragere menționată la alin. (1) expiră în termen de 14 zile de la ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intra în posesia fiziză a produselor, în cazul contractelor de vânzare.”
Potrivit art. 11 din aceeași Ordonanță de Urgență mai sus menționată, ”(1) Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia de retragere din contract. În acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:
a) De a folosi modelul de retragere prevăzut în partea B din Anexă;
b) De a face orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract.
(2) Consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere în perioada menționată la art. 9 alin. (2) în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective.”
Obligațiile profesionistului în cazul retragerii sunt prevăzute de art. 13 din Ordonanța de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, respectiv
”(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată li, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
(2) Profesionistul rambursează sumele menționate la alin. (1) folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.”
Obligațiile consumatorului în cazul retragerii sunt prevăzute de art. 13 din Ordonanța de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, respectiv
”(1) Cu excepția cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuși produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suportă doar cheltuielile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. ”
Astfel, aveți dreptul de a vă retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile. Perioada de retragere expiră după 14 zile de la data la care intrați dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de dumneavoastră, în posesia fizică a produselor.
Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să ne notificați în scris sau prin completarea formularului de retur pe care să le trimiteți la adresa de e-mail contact@bijuteriadiana.com, cu privire la decizia dumneavoastră de vă retrage din contract, utlizând o declarație neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă, e-mail.În acest scos, puteți folosi modelul de retragere din josul paginii. Folosirea lui nu este însă obligatorie.
Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient să trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.
Dacă vă retrageți, vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la dumneavoastră, inclusiv costurile livrării, cu excepția costurilor suplimentare determinate de faptul că ați ales o altă modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract. Vom efectua această rambursare folosind aceeași modalitate de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care v-ați exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare. În orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele sau până la momentul la care ne-ați furnizat dovada că ați trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată.
Pentru returnarea produselor, se parcurg următorii pași:
1.Completarea formularului de retur, care va fi trimis pe e-mail la adresa contact@bijuteriadiana.com;
2.Ambalați produsul împreună cu factura și cu certificatul de garanție;
3.Ambalați produsul astfel încât să nu fie supus deteriorărilor în timpul transportului;
4.Expediați coletul la adresa: Oradea, str. Octavian Goga nr. 9, jud. Bihor;
Cheltuielile pentru retragerea din contractul de vânzare vor fi suportate de către consumator.
Retragerea din contractul de vânzare trebuie să se efectueze în termenul de 14 zile mai sus menționat, produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, să nu fie purtat, să nu prezinte deteriorări, lovituri, zgârieturi, fără să fi operat vreo modificare asupra acestuia în alte ateliere de specialitate. De asemenea, produsul returnat trebuie să fie însoțit de factură și de certificatul de garanție, în caz contrar, nu se va face recepția și produsul va fi returnat clientului.
Produsele care au fost realizate la comandă, modificate sau personalizate la cererea clientului nu se vor putea returna.
MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE
Către (introduceți datele noastre)
Subsemnatul (introduceți datele dvs. de indentificare, nume, prenume, adresă, adresa dvs. de e-mail)
Nr. dvs. de telefon
Număr comandă
Cod produs returnat
Data primirii produsului
Motivul retragerii din contract
Alte observații